[INF3] Informatika 3

BCKIS

[INF3] Informatika 3

Výsledky vzdelávania:

Štúdiom predmetu študent získa znalosti, na základe ktorých bude schopný navrhovať a vytvárať jednoduché aplikácie v jazyku C a C++, využívajúce procedurálny i objektovo-orientovaný prístup. Bude ovládať základy využitia a aplikácie návrhových vzorov. Oboznámi sa s tvorbou a ladením aplikácií v prostredí Microsoft Visual .Net C++.

Informačný list predmetu
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline
Fakulta: Riadenia a informatiky
Kód predmetu: 5BI139Názov predmetu: informatika 3 (INF3)
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností:
Týždenný počet hodín výučby vo forme prednášky,
cvičenia, semináre, klinickej praxe
Prednášky: 2.0 Cvičenia: 1.0 Lab.cvičenia: 2.0
Metóda, akou sa vzdelávacia činnosť uskutočňujeVýučba sa uskutočňuje prezenčne
Metódy dosiahnutia výsledkov vzdelávania
Počet kreditov: 6.0
Záťaž študenta: hodín
Špecifikácia záťaže:
Odporúčaný semester/trimester štúdia: 2. ročník, zimný semester
Stupeň štúdia: 1.
Podmieňujúce predmety:
Prerekvizity:

Korekvizity:
Podmienky na absolvovanie predmetu:
Priebežné hodnotenie:
Testy a bodované testovacie úlohy na cvičení
Záverečné hodnotenie:
Skúška (písomný test a ústna skúška)
Pre prihlásenie na skúšku musí študent dosiahnuť 25 bodov.
Výsledky vzdelávania:
Štúdiom predmetu študent získa znalosti, na základe ktorých bude schopný navrhovať a vytvárať jednoduché aplikácie v jazyku C a C++, využívajúce procedurálny i objektovo-orientovaný prístup. Bude ovládať základy využitia a aplikácie návrhových vzorov. Oboznámi sa s tvorbou a ladením aplikácií v prostredí Microsoft Visual .Net C++.
Stručná osnova predmetu:
1. Základné pojmy a štruktúra aplikácie v jazyku C++ (C).
2. Syntax jazyk C++, kľúčové slová, deklarácie, operátory, funkcie.
3. Objekty, smerníky, odkazy.
4. Abstraktný dátový typ, tvorba tried, riadenie prístupu v C++, rozsah platnosti objektov.
5. Dynamické objekty, polia objektov, dynamické polia.
6. Konštruktory a deštruktor.
7. Inline funkcie, preťažovanie funkcií, preťažovanie operátorov, implicitné hodnoty argumentov.
8. Asociácia, agregácia a kompozícia. objektov.
9. Dedičnosť, jednoduchá a viacnásobná.
10. Polymorfizmus, polymorfné konštruktory a deštruktor, abstraktné triedy.
11. Ošetrovanie výnimiek.
12. Šablóny - funkčné, triedne.
13. Vstupno-výstupné knižnice - neobjektové, objektovo-orientované - prúdy.
14. Prehľad základných pravidiel objektovo-orientovaného programovania v C++.

Odporúčaná literatúra:
Bruce Eckel, Myslíme v jazyku C++, Grada Publishing, 2000, 80-247-9009-2,
Stephen Prata, C++ Primer Plus, Addison Wesley, 2012, 978-0-321-77640-2
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský
Poznámky:
Hodnotenie predmetov:
Celkový počet hodnotených študentov: 989
ABCDEFX
34.18 %11.02 %16.89 %13.35 %16.89 % 7.68 %
ABCDEFX
34.18 %11.02 %16.89 %13.35 %16.89 % 7.68 %
Vyučujúci:
prednášky: Ing. Viliam Tavač, PhD.
lab.cvičenia: Ing. Miroslav Gábor, PhD.
lab.cvičenia: Ing. Viliam Tavač, PhD.
cvičenia: Ing. Miroslav Gábor, PhD.
cvičenia: Ing. Viliam Tavač, PhD.
Dátum poslednej zmeny: 2021-06-28 07:45:03.000
Garant predmetu: prof. Ing. Emil Kršák, PhD.
Schválil: prof. Ing. Pavel Segeč, PhD.
ZDROJ: https://vzdelavanie.uniza.sk/vzdelavanie/planinfo.php?kod=274631&lng=sk