Výsledky vzdelávania:
Štúdiom predmetu študent získa znalosti, na základe ktorých bude schopný navrhovať a vytvárať jednoduché aplikácie v jazyku C a C++, využívajúce procedurálny i objektovo-orientovaný prístup. Bude ovládať základy využitia a aplikácie návrhových vzorov. Oboznámi sa s tvorbou a ladením aplikácií v prostredí Microsoft Visual .Net C++.
Vysoká škola: Žilinská univerzita | |||||
Fakulta: Riadenia a informatiky | |||||
Kód predmetu: 5BI139 | Názov predmetu: informatika 3 (INF3) | ||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: 2 - 1 - 2 (prednášky-cvičenia-lab.cv.) hodín za týždeň, prezenčná metóda výučby. | |||||
Počet kreditov: 6.0 | |||||
Odporúčaný semester/trimester štúdia: 3 semester | |||||
Stupeň štúdia: 1 | |||||
Podmieňujúce predmety: | |||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Priebežné hodnotenie: Testy a bodované testovacie úlohy na cvičení Záverečné hodnotenie: Skúška (písomný test a ústna skúška) Pre prihlásenie sa na skúšku musí študent dosiahnuť najmenej 25.0 bodov | |||||
Výsledky vzdelávania: Štúdiom predmetu študent získa znalosti, na základe ktorých bude schopný navrhovať a vytvárať jednoduché aplikácie v jazyku C a C++, využívajúce procedurálny i objektovo-orientovaný prístup. Bude ovládať základy využitia a aplikácie návrhových vzorov. Oboznámi sa s tvorbou a ladením aplikácií v prostredí Microsoft Visual .Net C++. | |||||
Stručná osnova predmetu: 1. Základné pojmy a štruktúra aplikácie v jazyku C++ (C). 2. Syntax jazyk C++, kľúčové slová, deklarácie, operátory, funkcie. 3. Objekty, smerníky, odkazy. 4. Abstraktný dátový typ, tvorba tried, riadenie prístupu v C++, rozsah platnosti objektov. 5. Dynamické objekty, polia objektov, dynamické polia. 6. Konštruktory a deštruktor. 7. Inline funkcie, preťažovanie funkcií, preťažovanie operátorov, implicitné hodnoty argumentov. 8. Asociácia, agregácia a kompozícia. objektov. 9. Dedičnosť, jednoduchá a viacnásobná. 10. Polymorfizmus, polymorfné konštruktory a deštruktor, abstraktné triedy. 11. Ošetrovanie výnimiek. 12. Šablóny - funkčné, triedne. 13. Vstupno-výstupné knižnice - neobjektové, objektovo-orientované - prúdy. 14. Prehľad základných pravidiel objektovo-orientovaného programovania v C++. | |||||
Odporúčaná literatúra: Bruce Eckel, Myslíme v jazyku C++, Grada Publishing, 2000, 80-247-9009-2, Stephen Prata, C++ Primer Plus, Addison Wesley, 2012, 978-0-321-77640-2 | |||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský | |||||
Poznámky: | |||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 798 | |||||
A | B | C | D | E | FX |
39.72% | 10.40% | 16.79% | 10.28% | 14.29% | 8.52% |
Vyučujúci: Prednáša: doc. Ing. Emil Kršák, PhD., Ing. Viliam Tavač, PhD., Ing. Miroslav Gábor, PhD. Cvičí: doc. Ing. Emil Kršák, PhD., Ing. Viliam Tavač, PhD., Ing. Miroslav Gábor, PhD., Ing. Štefan Toth, PhD. | |||||
Dátum poslednej zmeny: 23.9.2019 07:27:28 | |||||
Schválil: doc. Ing. Emil Kršák, PhD. | |||||
Plná osnova: 1.Základné pojmy, štruktúra aplikácie v jazyku C++ (C) - stručná história vývoja jazyka, normy jazyka C++, rozdiely medzi procedurálnym a objektovo orientovaným prístupom, tvorba projektu, proces kompilácie, popis modulov. 2. Syntax jazyk C++, kľúčové slová, deklarácie, operátory, funkcie - jednoduché a zložené zabudované typy, definície a deklarácie funkcií a objektov, konverzie typov, logické a relačné výrazy, vetvenie. 3. Objekty, smerníky, odkazy - typ smerník, definícia a jeho základné vlastnosti, práca so smerníkom. 4. Abstraktný dátový typ, tvorba tried, riadenie prístupu v C++, rozsah platnosti objektov - definícia tried v jazyku C++, rozhranie a implementačná časť triedy, rozsahy platnosti objektov, globálne a lokálne objekty, statický a dynamický objekt, pamäťové modely. 5. Dynamické objekty, polia objektov, dynamické polia - alokácia a dealokácia dynamických objektov, manažovanie pamäti, porovnanie statických a dynamických objektov. 6. Konštruktory a deštruktor - typy konštruktorov, špecifické vlastnosti a účel konštruktora a deštruktora. 7. Inline funkcie, preťažovanie funkcií, preťažovanie operátorov, implicitné hodnoty argumentov - špeciálne vlastnosti jazyka a ich význam a využitie v aplikáciach. 8. Asociácia, agregácia a kompozícia objektov - skladanie tried, tvorba nových tried využitím kompozície, základné vlastnosti, výhody a nevýhody. 9. Dedičnosť, jednoduchá a viacnásobná - skladanie tried, tvorba nových tried využitím dedičnosti, základné vlastnosti, výhody a nevýhody, znovupoužitie kódu. 10. Polymorfizmus, polymorfné konštruktory a deštruktory, abstraktné triedy - princípy a využitie polymorfizmu, implementácia virtuality v jazyku C++, definícia abstraktnej triedy. 11. Ošetrovanie výnimiek - spôsoby ošetrovania výnimočných stavov programu, generovanie a zachytávanie výnimiek, objektovo-orientované vlastnosti ošetrovania výnimiek. 12. Šablóny - funkčné a triedne šablóny ako generátory kódu, generické programovanie. 13. Štandardné knižnice - prehľad knižníc a ich použitia v jazyku C a C++, STL, vstupno-výstupné knižnice - neobjektové, objektovo-orientované - prúdy. 14. Prehľad základných pravidiel objektovo-orientovaného programovania v C++ - zhrnutie. |