Výsledky vzdelávania:
Absolvovaním predmetu študent získa znalosti z problematiky tvorby rozsiahlych softvérových systémov, UML.
Porozumie procesom, metódam a nástrojom tvorby stredných a rozsiahlych softvérových systémov, oboznámi sa s procesmi objektovo – orientovanej analýzy a návrhu, a osvojí si používanie jazyka UML pri vývoji softvéru s využitím CASE nástrojov.
Informačný list predmetu | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline | |||||||||||||
Fakulta: Riadenia a informatiky | |||||||||||||
Kód predmetu: 5US103 | Názov predmetu: softvérové inžinierstvo (SI) | ||||||||||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: | |||||||||||||
Týždenný počet hodín výučby vo forme prednášky, cvičenia, semináre, klinickej praxe | Prednášky: 2.0 Cvičenia: 0.0 Lab.cvičenia: 2.0 | ||||||||||||
Metóda, akou sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje | Výučba sa uskutočňuje prezenčne | ||||||||||||
Metódy dosiahnutia výsledkov vzdelávania | |||||||||||||
Počet kreditov: 5.0 | |||||||||||||
Záťaž študenta: hodín Špecifikácia záťaže: | |||||||||||||
Odporúčaný semester/trimester štúdia: 3. ročník, zimný semester | |||||||||||||
Stupeň štúdia: 1. | |||||||||||||
Podmieňujúce predmety: Prerekvizity: Informatika 1, 2 Korekvizity: | |||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Priebežné hodnotenie: Spôsob hodnotenia a ukončenia štúdia predmetu: Predmet je ukončený záverečnou skúškou. Na pripustenie ku skúške je potrebné získať dostatočný počet bodov počas semestra (semestrálny projekt) Priebežné hodnotenie: 50% Záverečné hodnotenie: skúška (písomná ) – 40% Pre prihlásenie na skúšku musí študent dosiahnuť 30 bodov. | |||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Absolvovaním predmetu študent získa znalosti z problematiky tvorby rozsiahlych softvérových systémov, UML. Porozumie procesom, metódam a nástrojom tvorby stredných a rozsiahlych softvérových systémov, oboznámi sa s procesmi objektovo - orientovanej analýzy a návrhu, a osvojí si používanie jazyka UML pri vývoji softvéru s využitím CASE nástrojov. | |||||||||||||
Stručná osnova predmetu: 1. UML stručne. Pre informatikov zopakovanie (overenie) vedomostí z predmetu Softvérové modelovanie a pre manažérov úvod do problematiky UML. 2. Úvod do softvérového inžinierstva. Čo to vlastne je SI? Vysvetlenie základných pojmov, životný cyklus projektu a priblíženie prvej metodiky – RUP. 3. Biznis modelovanie. Analýza domény a špecifikácia požiadaviek, všeobecný model analýzy požiadaviek, RUP biznis modelovanie a metódy, ktoré odporúčajú. 4. Špecifikácia požiadaviek I, UC diagram. Spôsoby delenia požiadaviek a ich možné formy špecifikácie. 5. Špecifikácia požiadaviek II, scenáre. Podrobnejší pohľad na špecifikáciu požiadaviek prostredníctvom scenárov a metódy súvisiac s procesom správy požiadaviek. 6. Analýza I. Základné pojmy a metódy analýzy. 7. Analýza II. Analýza balíčkov, realizácia prípadov použitia.8. Návrh. Rozdiely medzi analýzou a návrhom, architektonický návrh, návrhová trieda. 9. Implementácia, nasadenie. Implementáciou a nasadenie softvérového systému. 10. Agilné metodiky I. Spoločné vlastnosti agilných metód. 11. Agilné metodiky II. Konkrétne príklady: Extrémne programovanie, SCRUM, Test Driven Development 12. Testovanie. Čo je to vlastne chyba? Čo a ako je možné a potrebné testovať, správa testov, .. | |||||||||||||
Odporúčaná literatúra: Kršák, Závodný: IT projekty a ich manažment, 1. vyd. - V Žiline : Žilinská univerzita, 2018, ISBN 978-80-554-1425-6SCHMULLER, Joseph: Myslíme v jazyku UML. Grada Praha, 2001, ISBN 80-247-0029-8 Tavač V., Kršák, Tavač M.: Architektúry distribuovaných informačných systémov dispečerského riadenia, 1. vyd. - V Žiline : Žilinská univerzita - [Fakulta riadenia a informatiky], 2009, ISBN 978-80-554-0118-8 SCHMULLER, Joseph: Myslíme v jazyku UML. Grada Praha, 2001, ISBN 80-247-0029-8 PAGE-JONES, Meiler: Základy objektově orientovaného návrhu v UML. Grada Praha, 2001, ISBN 80-247-0210-X FOWLER Martin, SCOTT Kendall, UML distilled, Third Edition GEORGE, BATRA, VALACICH, HOFFER: Object oriented systems analysis and design, Paerson Prentice Hall 2004, ISBN 0-13-113326-8 Beck Kent : Extrémní programování, Grada 2002, ISBN 80-247-0300-9 Polák, Merunka, Carda: Umění systémového návrhu, Grada 2003, ISBN 80-247-0424-2 Merunka, Pergl, Pícka: Objektově orientovaná tvorba softwaru, CZU 2004, ISBN 80-213-1159-2 Jacobson, Ivar : Object-oriented software Engineering, Addison-Wesley 1994, ISBN 0-201–54435-0 Jacobson, Booch, Rumbaugh: The Unified Software Development Process, Addison-Wesleym ISBN 0-20-157169-2 Arlow, Neustadt : UML a unifikovaný proces vývoje aplikacií, Computer press 2003, ISBN 80-72226-947-X | |||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský | |||||||||||||
Poznámky: | |||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 123
| |||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | ||||||||
10.57 % | 20.33 % | 28.46 % | 33.33 % | 6.50 % | 0.81 % | ||||||||
Vyučujúci: prednášky: Ing. Marek Tavač, PhD. lab.cvičenia: Ing. Ján Ružbarský, PhD. lab.cvičenia: Ing. Marek Tavač, PhD. | |||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 2022-02-09 20:26:24.210 | |||||||||||||
Garant predmetu: Ing. Marek Tavač, PhD. | |||||||||||||
Schválil: |