Organizácia software Hlavný program pozostáva zo štyroch samostatných oblastí aplikačných programov, z operačného systému a z databázovej oblasti. Ich funkcie sú nasledujúce:
Operačný systém a software databázy poskytujú základné mechanizmy, pomocou ktorých je riadený distribuovaný spojovací proces i narábanie s distribuovaným údajmi. Naviac je tu blízka spojitosť so software pre údržbu, využívaným pre zavádzanie programov a údajov do pamäti mikroprocesorov. Operačný systém zahŕňa ďalej základný program obsluhy vstupu/výstupu (GIO) a program komunikácie človek-stroj (MMC - man-machine communiaction), ktoré poskytujú rozhrania so systémovými počítačovými perifériami (terminály a pamäťové zariadenia). Operačný systém je zodpovedný za:
- rozvrhovanie úloh vo vnútri každej riadiacej jednotky
- výmenu správ medzi jednotlivými FMM a riadiacimi jednotkami
- komunikáciu medzi riadiacimi jednotkami a DSN a hardvérom terminálov
- miestnu obsluhu chýb
- zavádzanie programov a dát (uchovávanie na pevnom disku) do riadiacich jednotiek
- zabezpečenie miestnych hodinových a časových funkcií
- sprístupnenie systémových periférií (operátorské terminály a veľkokapacitné pamäťové zariadenia) a vykonávanie prekladov pri komunikácii človek - stroj
- sprístupnenie údajov, umiestnených kdekoľvek v distribuovanej databáze, spolu so zabezpečením údajov proti chybám a funkciami ich organizovania a udržiavania
Telefonický podporný software zabezpečuje nízkoúrovňovú signalizáciu a obsluhu zariadení styku s telefonickým hardware. Ďalej prideľuje volaniam telefonické prostriedky (vysielače/prijímače, odchodzie spojovacie vedenia) a generuje tarifné údaje.
Software pre riadenie spojovacieho procesu zabezpečuje celkovú koordináciu postupnosti zostavovania spojení, vykonáva vysokoúrovňové rozhodovanie a volá rôzne ďaľšie časti programového vybavenia, ktoré sa zúčastňujú spojovacieho procesu.
Software pre údržbu zabezpečuje miestnu údržbu i centrálnu údržbu a funkcie zotavenia. Ak chyby nemôžu byť dostatočne korigované na miestnej úrovni, sú hlásené do úrovne centrálnej údržby systému, ktorá vykonáva analýzu a diagnostické testy za účelom lokalizácie porúch a inicializuje procesy automatického zotavenia v celosystémovom meradle.
Administratívny software implementuje požiadavky od personálu ústredne na zmenu semipermanentných údajov v databáze. Takto sa modifikujú údaje, na základe ktorých zakladajú svoje rozhodnutia ďaľšie aplikačné programy, ktoré dovoľujú operátorovi siete zmeniť charakteristiky a chovanie ústredne podľa obsahu semipermanentných údajov. Administratívny software ďaľej koordinuje pridávanie softvérových a hardverových doplnkov a vykonáva prevádzkovú štatistiku, čím umožňuje operátorovi dynamicky riadiť okolie systému.