Presmerovanie hovoru - služby presmerovania

 

 

Presmerovanie hovoru (služby presmerovania)

 

S12 umožňuje presmerovať hovor na iného účastníka, operátora alebo na hlásku. Sú možné nasledujúce služby:

Presmerovanie volania - nasledovanie účastníka

Účastník môže vybrať iného účastníka a všetky svoje príchodzie volania presmerovať naňho. Potom všetky volania idú na zvoleného účastníka, pokiaľ danú službu presmerovania nezruší.

Predurčené presmerovanie volania

Táto služba je aplikovaná obsluhou ústredne pre špecifické účastnícke číslo tak, že všetky volania na toto číslo sú automaticky presmerované na iné číslo.

Presmerovanie - účastník obsadený

Presmerovanie je vykonané len vtedy, keď volaný účastník je obsadený.

Presmerovanie - účastník sa nehlási

Na požiadanie účastníka môže operátor zadať, aby všetky hovory smerujúce na účastníka boli presmerované na operátora, alebo na hlásku, keď je účastník neprítomný. Účastník si môže meniť aktivovanie a rušenie služby voľbou prístupového kódu.

Zachytenie volania - účastník nezariadený

Ak je účastnícke vedenie dlhšie v používaní, operátor môže zadať aby všetky pokusy na volaného boli presmerované na zdroj tónu, alebo na hlásku. Táto služba je umožnená pri zmenách alebo výmenách volacích čísiel.

Tarifovanie presmerovaných hovorov môže byť uskutočnené dvoma spôsobmi. Jedným z nich je tarifovanie volaného účastníka v prípade, keď zadal cieľ presmerovania v rámci svojej ústredne. Ak volaný účastník zadal presmerovanie mimo svojej ústredne, potom je volajúci tarifovaný len za časť k volanému účastníkovi a volaný účastník je tarifovaný za časť k cieľu presmerovania. V tomto druhom prípade sú teda tarifovaní obaja účastnníci.